Drowsy

lyxgnäll om kursval

Posted in Skola by drowsy on 15 mars 2010

I förrgår ville jag läsa kriminologi, psykologi och etnologi.

I går ville jag studera sociologi.

Nu i eftermiddag ville jag läsa ”Kläder, kropp och identitet” (etnologi) på SU, men det är 15 hp på halvfart = en termin. Hur gör man med resten av tiden? Läser en annan halvfartskurs samtidigt, eller en på helfart och säger byebye till sitt sociala nätverk for a while?

Det skulle vara möjligt att kombinera tillsammans med ”Introduktion i genusstudier” som också är på 15 hp, halvfart. Båda är kvällstid, det vore ju tråkigt om de krockade.

Eller så tar jag en normalfartskurs, 30 hp och så läser jag den där kropp-kursen by night. Vad händer om man hoppar av en kurs? Syns det för eftervärlden?

Kommentera

