Drowsy

the world’s still spinning

Posted in Djur, Relationer, Skola, Vardag by drowsy on 01 mars 2010

bild från  Carrie and Danielle

det är härligt att upptäcka att jorden fortfarande snurrar, fast man legat nerbäddad en hel helg. och att världen inte är emot en.

kombo har fått lägenhet skitnära! wiii! asbra. på sin födelsedag dessutom! vilken present!

så ingenting kommer ändra sig speciellt mycket, även om mycket kommer göra det.

och jag ska bli sambo. det känns stort! spännande! men jag oroar mig över sånna där grejer som man hört att andra har problem med; städtjaffs, eget space/egen tid, att man vänjer sig vid varandra = börjar ta varandra för givna och sånt där. att man kanske blir sambotjock (fast sambokilona har jag redan lagt på mig, och lägger jag på mig mer så gör det inte så mycket. allting är bättre än bmi 16,5). och hur ska vi få plats i vardagsrummet allihopa? och hur ska katterna vänja sig vid ny lägenhet, och att inte få ligga i sängen. och hur ska jag vänja mig vid att dammsuga varje dag (jag har lovat att jag ska göra det, för katthårens skull). fast om jag ska dammsuga varje dag, så kan inte han ha några grejer på golvet = alltid städat = winwin!

alltså alla ni andra som har katter/djur som lämnar hår efter sig, hur ofta städar ni? har ni någon speciell djurdammsugare? borstar ni djuren med speciella borstar? unt so weiter.

jag skulle ju inte blogga, jag skulle ju plugga. visuell antropologi. jag har lite svårt att definiera skillnad mellan visuell antropologi och dokumentärfilm…

Tagged with: , ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Andreas said, on 03 mars 2010 at 9:56

    Hejsan! Vi har ju en del djur… I regel dammsuger jag ca 2ggr/v – men ibland faller det och då springer dammråttorna tillsammans med de övriga.
    Jag har hittat en skitbra borste till både katterna och kaninerna: http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=18121&prodid=5258&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D18121
    Den finns i flera storlekar. När jag borstar katterna med den försvinner typ halva katten för den tar bort så jäkla mycket päls. Asbra! Plus att det fastnar på borsten och flyger inte omkring så himla mycket.

  2. Julia said, on 06 mars 2010 at 8:23

    Jag dammsuger en gång i veckan fast borde kanske göra det någon gång till. Har två katter som attackfäller när de känner för det. Jag borstar dem lite då och då.

    Jag trodde att jag aldrig skulle vilja vara sambo igen. Sen träffade jag Handendär och vill ha honom nära jämt. (Ja, jätteäckligt, jag vet.)

  3. drowsy said, on 07 mars 2010 at 20:26

    Borsten ser riktigt effektiv ut! Jag har en annan borste som är superbra, det är små knivar på kammen och får bort riktigt mycket hår. Problemet är egentligen att Ask, som har tjockast hår, inte gillar att bli borstad på magen (där det behövs, eftersom hon får tovor som gör ont).

    Just nu verkar vara en tokig hårtid för katterna alltså. Jag borstar dem, fast redan efter tio minuter så ser jag att det ligger löst hår ovanpå dem. Är det våren som är på väg möjligtvis?

  4. drowsy said, on 07 mars 2010 at 20:28

    Jag brukar dammsuga en gång i veckan. Men sen tog jag bort mattorna (för de var så håriga) och nu behöver jag dammsuga oftare, pga kattsand som sprids överallt.

    Kärleken är bra underlig. Den får en att göra saker man aldrig hade tänkt sig ;) Och man blir bra modig av kärlek också. Hade det varit bungyjump så hade man ju aldrig gjort det en andra gång om första gången gick åt skogen.


Kommentera

