Drowsy

backshot as in ryggskott

Posted in Bitterhet/Ångest by drowsy on 28 februari 2010

det känns lite som att jag har blivit skjuten i ryggen. även om ett pistolskott nog gör ondare, men typ. det är samma muskel som jag sträckte tidigare i höstas/vintras, men då kunde jag se ett orsakssammanband. det kan jag inte den här gången. ryggskottet bara var där när jag vaknade och tog mig upp ur sängen.

jag gillar inte att reduceras till (min) kropp. jag gillar inte att känna mig som ett stycke kött. speciellt inte ett stycke kött det är fel på, ett snett stycke kött. jag gillar framförallt inte att inte känna igen mig själv i min kropp. när man kommit förbi puberteten brukar man ju få en rätt stabil koll på vad ens kropp kan och hur den känns och dess rörelsemönster. man kan det så bra att man inte behöver tänka på det. men nu när kroppen inte är som den bör så måste jag tänka på hur jag ska utföra vissa rörelser, typ sätta mig ner, resa mig upp, sätta mig på huk, böja mig ner, lyfta någonting etc.

fredagen var trots ryggskottet en väldigt trevlig dag. föreläsning, god ekonomi, goda nyheter, träffa goa vänner, shoppa två nya klänningar, äta god mat och en lagom fylla.

lördagen och halva söndagen försvann i någon slags sängliggande smärtdvala/feberyra.

mycket tacksam över 1177.se som informerar mig om att ryggskott oftast inte beror på något särskilt och att ryggbesvär kan uppstå i alla åldrar (jag känner mig väldigt gammal!), att det går över inom några dagar till några veckor, och att man inte ska ligga i sängen för det går snabbare över om man rör på sig. det kommer alltså att bli bättre inom en överskådlig framtid och det kan hända vemsomhelst. i alla fall jag tycker det är skönt att göra, trots att jag låter lite bitter. men det gör ju så ont.

Kommentera

