Drowsy

The morning sun is shining like a Red Rubber Ball

Posted in Djur, Vardag by drowsy on 24 januari 2010

studsbollshund

i går var jag hundvakt åt två dvärgpinchrar, aka studsbollarna aka huliganerna. jag är helt slut! utmattad! små hundar med mycket energi är inte min grej. att vara hundvakt stärker min identitet som kattperson.

men på grund av hundarna så tog jag mig i kragen och bokade en tvätttid (hej rena sängkläder, hej ren vardagsrumsmatta!, hej rena handdukar) och promenerade 2x40minuter.

Sen tokdäckade jag på eftermiddagen när hundarna åkte hem. Vaknade nu i morse i samma ställning som jag somnat. Drömde om rymdresor i expressfart, missbrukarförhållanden och science fiction-serier som gjorde människor besatta.

Kommentera

