Drowsy

rida rida ranka

Posted in Djur by drowsy on 08 januari 2010

Gideon och Christoffer

I dag ska jag få rida på min svågers häst Gideon. A bit nervous, det var länge sedan jag red sist. Troligtvis tre år, eftersom jag inte kan minnas att jag har ridit med glasögon. Men det kommer bli kul.

Hästar är ett sånt där ämne som jag alltid återkommer till i mitt liv. Jag började rida när jag var 9 år, för mamma ville att jag skulle vara stark nog. Sedan red jag på ridskola till jag var kanske 14-15, sen var jag för lång på ponny och fick börja rida häst i en juniorgrupp. Tyvärr var alla i den gruppen mycket duktigare än jag, så jag hamnade liksom lite i skymundan, och då tappade jag motivationen. Något år senare var jag medryttare på en islandskorsning som stod i Kungsängen, men han var lite för liten för mig. Sedan träffade min bror en tjej som hade en arab, som jag var medryttare på i några år tills stallet han stod på lades ner och han flyttade längre bort. Till det nya stallet gick bussarna på väldigt konstiga tider, och i och med att jag började jobba vid sidan av skolan blev allting lite för stressigt och jag tappade motivationen igen.

Jag funderar på att börja rida på ridskolan igen, men oroar mig över vilken grupp jag kommer hamna i då, eftersom jag inte har ridit på flera år. De andra i gruppen bör ju ligga på ungefär samma nivå för att det ska kännas roligt. Dessutom är det ganska dyrt att rida, en termin kostar cirka 6000 kronor. Vilket är en tusenlapp i månaden, som jag inte har.

Vilken tur att jag har vänner och släktingar som har häst, så att jag kan få rida lite ibland.

Kommentera

