Drowsy

rensa ut

Posted in Vardag by drowsy on 30 december 2009

jag har rensat min garderob. och lite ur klädkammaren. det känns skönt. allt som allt blev det två fulla sopsäckar som jag släpade ner till grovsomrummer. nej, jag tänker inte ha dåligt samvete över att jag inte åker till någon secondhand och lämnar in dem. jag orkar inte rolla bort katthåret. jag orkar inte försöka fixa skjuts till närmaste uppsamlingsplats. förhoppningsvis finns fler grovsoprumssakletare i grannskapet, som kan ta hand om mina gamla saker. om de vill. jag klandrar ingen som inte vill det. vem vill ha någon annans katthår liksom? men de tre jackorna jag slängre, hängde jag på sidan av uppsamlarna.

jag har slängt mina favoritmjukisbyxor. de som jag stal från mitt ex. och en tröja jag fick av honom har jag också slängt. farväl och aldrig mer på återseende tack.

jag har slängt gamla skor också. skor jag fått från andra till och med. jag skäms lite, men whatever. jag orkar inte skämmas så mycket. och jag har slängt anniinas plastsvärd som har legat i klädkammaren sedan 2005.

firade med ett glas rödvin. it feels so much lighter now.

gott nytt år.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ida said, on 31 december 2009 at 9:55

    häromveckan jag tittade lite på ett brittiskt program där småföretagare fick hjälp med att rusta upp sina dammiga småbutiker. då var det bland annat en röda korset-butik som skulle hjälpas och halva programmet gick ut på att programledaren försökte utbilda folket i byn i att sluta skänka så mycket skit. för det var det som tog nästan all tid för personalen. att sålla genom alla malätna trikålinnen, alla skjortor med rödvinsfläckar, smutsiga underkläder (!), trasiga leksaker etc. jag har inte riktigt tänkt så innan. så du behöver inte alls ha dåligt samvete. vissa saker är helt enkelt för slitna och för sönderälskade/hatade för att någon annan ska ha nytta av dem…
    kram darling

  2. drowsy said, on 31 december 2009 at 16:01

    tack baby för stöttning :) jag har inte heller tänkt på att någon på second handen måste stå och rensa ut, men det tar nog en förbannad massa tid som kunde ägnats åt annat.

    kram!!


Kommentera

