Drowsy

åhléns… igen, serviceambitioner & vuxendrömmar

Posted in Djur, Vardag by drowsy on 23 december 2009

Var förbi jobbet för att dricka lite gratis latte och fiska upp min julklapp. Som såklart var ett presentkort på … Åhléns. Varje gång jag börjar gnälla på Åhléns säger min chef att jag måste läsa Fredrik Lindströms kapitel Kärringarna på Åhléns i Vad gör alla superokända människor hela dagarna.

Det är inte så att jag är missnöjd över min julklapp, den kommer säkert väl till pass eftersom det finns så många saker man kan handla där. Men de som jobbar på Åhléns borde gå en charmkurs. Varenda gång jag ska handla där får jag ett tråkigt bemötande. Min kombo hävdar att människor är trevligare mot henne om hon är och handlar utan sin piercing i. Och hon har bara en! Jag har några fler. Men måste man vara uppklädd och se ut som alla andra för att få ett trevligt bemötande? Jag är trevlig mot alla, även de otrevliga och de kunder som luktar kiss eller bara har ett öga.

Min chef drömmer om att bli proffsspelare i tennis. Min andra chef drömmer om att äga en sportbil. Det är lite gulligt med vuxna människor som har drömmar. Jag drömmer om att ha en egen häst. Jag började läsa hästbloggar i går, tills jag nästan grät. Jag är på något vis fortfarande besviken över att jag inte fick någon egen ponny när jag var liten, en egen ponny jag kunde tävla och vinna med. Var det kanske där jag började förneka min tävlingsinstinkt? Eller var det på grundskolegymnasiken?

Nu drömmer jag om att bli proffsintellektuell. Jag drömmer om en akademisk titel. Det känns mer verkligt på något sätt. Som att det vore lättare att plugga ytterligare 9 år än att spara pengar, ta körkort och skaffa häst. Jag förstår inte hur vuxna människor med häst hinner göra annat. De kanske har väldigt snabba bilar?

Tagged with: , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Martina said, on 23 december 2009 at 23:35

    Åh en häst!

    Vettu vettu vettu min svägerska har köpt häst!! En friiser eller vad det nu heter, han heter Rienk och kommer i januari. Självklart ska jag åka ofta till värmlandet och tvinga henne att låta mig rida på honom.
    Man kan väl dessutom tävla i den akademiska världen, avhandlingar, doktoreringar och sånt. Jodå, jag tror att du hittat din grej.

    Puss och kram

  2. drowsy said, on 25 december 2009 at 16:17

    Åh, friiser är så himla fina. Stora, kraftiga, långhåriga. Sagohästar.

    Tävla i den akademiska världen går nog alldeles utmärkt. I alla fall kan man tävla med sig själv. Fast jag har hört att man inte ska ropa hej förrän man är över bäcken.., fast drömma kan man ju :)

    Pussgull!


Kommentera

