Drowsy

hej mitt vinterland

Posted in Vardag by drowsy on 22 december 2009

Bild: Lars Lerin - http://www.laxholmen.org

I går vaknade jag av att alla tre katter stod i sängen och försökte väcka mig.

I morse vaknade jag av mig själv. Gav mig fan på att fixa min andra blogg så den blev lite snyggare, blev dessutom pushad av att idlewood fått en ny design och kände att nu jävlar! Ida har alltid varit en ambitionspushare för mig. När vi var 13-14 gjorde vi hemsidor med ny design varje månad. Vi var jätteduktiga. Nu har hemsideformatet tagits över av bloggen, på gott och ont.

Gick vinterpromenad runt Hässelby med Mickan, påpälsade till tusen och med varsin latte i vantnävarna. Det var mysigt. Nere vid maltesholmsbadet var det vackert. Och tyst. Landskapet påminde om Lars Lerins bilder från Lofoten. Hade inte snön varit så kall hade jag nog satt mig ner en stund. I stället lyssnade vi på hur vattnet skvalpade in under den tunna isen och försökte dechiffrera ändernas läten. Jag önskade att jag hade en väldigt bra kamera. Jag har en ganska dålig kamera. Som dessutom inte har några batterier.

Sen vandrade vi hem på måfå, lagade mat på vad som fanns i skåpen: lax, ugnsrostade rotfrukter, ris och yoghurtsås. Mycket gott. Jag tycker inte att det är så krångligt att vara glutenintolerant, inte när man lagar maten själv. Äta ute är värre. Det är tröttsamt att fråga när de man frågar i de flesta fall inte förstår vad man menar. Jag trodde att man behövde ha lite koll på vad man jobbar med, så typ om man jobbar med mat kan det vara bra att veta vad som är i den. Tänk om man jobbade på H&M och inte visste skillnaden mellan bomull och siden.

Kommentera

