Drowsy

vilken fantasifeministdiktator har bestämt att alla män måste baka?

Posted in Media, Politik, Relationer by drowsy on 01 november 2009

Hemmafrudebatten är igång igen. Jag hänvisar till ett ypperligt inlägg på ämnet av Tanja. Och jag tror egentligen inte att kvinnor vill bli hemmafruar, jag tror faktiskt (om jag ska vara ärlig) att kvinnor är jävligt trötta på sina slitjobb och hoppas träffa mr.right med aktier som kan försörja. Och som tack för hjälpen så tänkte kvinnorna att de skulle städa och laga mat och leka med barnen. Så de faktiskt har tid att gå till sjukgymnasten för ryggskottet som de drog på sig på kvinnoarbetsplatsen som facket ger blanka fan i.

Idag på aftonbladet.se kan vi läsa att Ensam mamma-Johanna tycker att det är löjligt att bli för jämställd och att det ligger i kvinnans natur att sköta markservicen. Jamen låt din kille byta däck då, så kan du sköta markservicen om du tycker att det är så fantastiskt roligt. Jag vill det inte. Och jag är kvinna, både biologiskt och genus. Men det ligger fan inte i min natur! Kanske i mitt västerländska medelklass-genus, men kom inte och snacka om natur. Den som säger natur en gång till måste tvångsläsa Nina Björk och Fanny Ambjörnsson, SEN kan vi snacka natur mot kultur.

Och vem är den här fantastimatriarken som bestämmer att män måste baka för att vara jämställda? Ge mig referenser, snälla! För jag är så trött på att debatten är full av hjärnspöken och fantasifoster. Det kommer aldrig bli lagstadgat att män måste baka eller att kvinnor inte får raka benen, så sluta vara så förbannat rädda.

Och snälla kvinnor med hemmafrudrömmar. Anledningen till att ni över huvud fucking taget kan VÄLJA eller ens fantisera om att välja, är att kvinnor (feminister!) har kämpat livet ur sig för att ni ska kunna tänka bortom dammråttorna och skrikungarna. Och när du hemmafrudrömmaren tänker efter, om du vore arbetsfri, skulle du inte ha barnen på dagis ändå, i alla fall deltid?

Kommentera

