Drowsy

kommentarer

Posted in Media, Politik by drowsy on 23 oktober 2009

jag måste sluta läsa kommentarer och insändare, jag blir bara ohälsosamt förbannad. jag slutade faktiskt läsa metro under en ganska lång period, för att insändarna förstörde mitt humör. jag blev så ledsen av alla okunniga, intoleranta, förbannade och elaka människors utspel. det samma gäller Aftonbladets kommentarfunktion under artiklarna, jag blir bara så ledsen.

en sak är säker, okunskap är farligt och kunskap leder till ökad förståelse, tolerans, solidaritet och motståndskraft. men för att det ska funka måste tillräckligt många söka eller vara öppna för kunskap, ens egen falska stolhet får inte stå i vägen för nya insikter eller synsätt.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. M said, on 30 november 2009 at 12:32

    Så jävla sant. Minns du den i Metro, tanten som skickade in en arg insändare om ungdomar som gäspar utan att hålla för munnen? Det var det stora problemet i denna tants liv. Nu gäspar jag alltid utan att hålla för munnen i offentliga miljöer. Om hon ksulle se mig..

  2. drowsy said, on 08 december 2009 at 16:19

    Jag har inte läst den du pratar om, eftersom jag så sällan läser insändare längre. Men tänk om det vore det enda problemet i hennes liv, och du genom att hålla för munnen vid gäspning, kunde bidra till att hennes liv blev helt problemfritt. Det vore väl fint.


Kommentera

