Drowsy

bögtema hela dagen

Posted in Kultur, Relationer by drowsy on 14 oktober 2009

jag hatar ofaser. jag vill ha tankeläsande kosmisk balans. men det går ju inte. och jag vill framförallt inte mötas av tystnad när det blir tydligt att den önskade kosmiska balansen inte existerar.

har några minuter på mig att läsa om Don Kulicks travestier innan jag hoppar in i duschen och gör mig förberedd för en lång dag: föreläsning om genus och sexualitet; filmvisning ”Transfiction” om transexuella och travestier i Sao Paolo; och sedan födelsedagskalas på en bögbåt. Temat för dagen är utstakat!

Bilden föreställer Roberta Close, Braziliens vackraste kvinna på 1980talet. Född som biologisk man men började transa när hon var i tonåren.

Kommentera

