Drowsy

mitt sommarlov

Posted in Vardag by drowsy on 10 augusti 2009

Jag kom in på Stockholms universitet! Grattis mig och grattis världen som om några år kommer få ta del av mina antropologiska studier av människors sociala och kulturella liv. Fy vad härligt. Jag längtar efter att börja, att läsa och förstå och skriva och analysera och lära mig nya saker. Love it!

Det är mycket som kan förändras i sinnesstämning på några månader. Just nu känner jag mig ganska lugn och harmonisk, förutom när jag är stressad – men stressen går sen över ganska snabbt.

Jag har jobbat nästan varje dag de senaste fyra veckorna. Och nånstans där emellan var jag på metalfestivalen Sonisphere nere i Hultsfred. Jag gillade festivalen och bandet och publiken och Jägermeisters icebar(!), men endagsfestivalen blir lätt väldigt intensiva! Under Metallicas spelning (23.45) var jag lite för full för att minnas någonting annat än fyrverkerierna, elden i samband med det fantastiska introt till One. Jag var mer koncentrerad på att försöka kommunicera med min nyfunna stumma vän än att kolla på bandet. Dessutom stod vi typ 60 meter bakom de jättestora skärmarna, så jag såg mest James Hetfields svettiga och åldrande nuna i storformat.

Nu har jag sommarlov igen. Jag ska åka till Finland och gå på sextioårskalas med 200 personer bjudna. Lite nervös över hur många av de som pratar svenska, alternativt engelska. Och över om jag kommer känna mig väldigt ensam bland 200 finsktalande födelsedagskalasgäster. Jag kommer att kunna prata med minst fyra personer, men de har jag pratat med tidigare, och jag gillar ju så mycket att prata med nya människor. Jag har aldrig varit i Finland och jag är väldigt angelägen om att ta in så mycket av grannlandet.

Kommentera

