Drowsy

down with sun

Posted in Bitterhet/Ångest by drowsy on 17 juni 2009

jaha, då gick jag ner mig igen. solen får mig att känna mig så misslyckad och depressionen hittar på regler om vad jag får och inte får göra. Mest vad jag inte får göra. Jag får inte gå ut i mjukisbyxor, annat än om jag ska kvällspromenera. Jag får inte gå ut med otvättat hår, annat än om jag ska kvällspromenera (med mössa som täcker eländet). Jag får inte gå ut i solen om jag inte är glad. Hellre inte komma alls än komma för sent (skitdum logik men jag tror att det handlar om att inte vilja framstå som slarvig, jag hatar att komma sent och ångesten blir för stor om jag märker att jag är på väg att bli sen). Jag får inte heller ha roligt när jag är ledsen. Jag måste genomlida skiten. Måste isolera mig. Måste skydda världen från min ledsenhet och ilska och irritation.

Hjälp.

Kommentera

