Drowsy

sommarlovsgöra

Posted in 3 Konst, Kultur, Media by drowsy on 15 juni 2009

Jag har sommarlov. Semester är det inte, för semester är betald ledighet. Sommarlov har man mellan två skolterminer. Jag hoppas i alla fall att en skoltermin väntar i augusti, men jag har inte fått svar från universitetet än. Varför tar det så lång tid? Borde det inte gå att göra urval elektroniskt, när det endast är betyg som gäller som urvalskriterie?

Mitt sommarlov består av att träffa folk jag inte hunnit träffa på länge. Men mest läsa böcker, titta på svtplay och sova när jag vill.

Boktips:
I Djursholm och Tensta kindpussar vi varandra – Pontus Herin (Ekonomijournalist uppvuxen i Djursholm flyttar till Tensta under två år för att vända utochin på sina och andras fördomar, samt en historiebeskrivning av Stockholms bostadspolitik under 1900-talet)

Svtplaytips:
Trädälskaren (för alla oss som får lite panik av staden, vill till skogen, drömmer om trädkojor och Norrbotten) Läs mer på filmens hemsida.
K Special: Den stora konstbubblan (för alla oss som tycker det är lite äckligt med skitdyr konst, typ Hirst)

Kommentera

