Drowsy

Sistaminutenmamma

Posted in Bitterhet/Ångest, Vardag by drowsy on 20 maj 2009

Oh no, jag har insett mitt öde. Jag kommer bli en sistaminutenmamma. Hon som gör matsäck mitt i natten för att ungarna/jag glömmer att berätta/fråga/planera deras matsäck till utflykter. Så jag får göra det mitt i natten. Helst handla ingredienserna på Statoil också, typ komma in halv elva och nästan gråta och få hjälp av snälla tjejen som jobbar natt som påminner mig om att det är trevligt med en frukt också om man ska på utflykt, och kanske en bit choklad och glömintedrickan!

Anledningen till min nya insikt är att jag halv tolv, 23.30, kommer på att jag ska baka paj till imorgon. Tack och lov hade mina klasskompisar påminnt mig om att imorgonärdetknytis-duskalagadetgodasteduvet, så jag köpte ingredienser på vägen hem. D var lite rädd att lämna bilen för den var fulltuvad med allt jag gjort i skolan de senaste två åren, för tjuven vet ju inte vad som är värdefullt innan hen krossar rutan/lirkar upp dörren för att kolla vad som är i alla kartongerna. När jag kom hem och burit upp alla grejerna i alla fall, då blev jag så trött sen så jag orkade inte baka paj, men Isa påminde mig igen (tack!) och jag ställde mig och bakade. Nu är den klar. Det var inte så jobbigt. Att göra pajen alltså. Lite jobbigare var det att inse att det bara kan sluta illa om man vänjer sig vid att laga mat såhär jävla sent!

Kolla gärna min blogfolio också, premiär igår!

Kommentera

