Drowsy

Schlager

Posted in Kultur, Media by drowsy on 17 maj 2009

Bild från qx.se

Jag fattar inte hur Norge kunde vinna. Katastrof! Killen hade en trasig stråke och såg ut att vara yngre än att ens kunna kategoriseras som lammkött. Inte ok. Inte nån bra låt heller. Jag hejade på snygg-Malena, Arash (snygg orkesterjacka!) och den Madonnainspirerade bruden (Ukraina) som slog så hårt att trumpinnen gick sönder och hade snygga dansare med sexpack. Och jag gillade trummisarna med vit uniform och keps (Bosninen&Hercegovina)! Och Dita von Teese (Tyskland)! Good old Tyskland lyckades även bra med silverglittertightsen till sångaren, lovely! Men hur förklarar man gimpen från Albanien?  Och som alltid fnissar jag lite åt Finland. Eller gapskrattar, som min konbo med finsk bakgrund gjorde när hon såg Lordi kamma hem segern för några år sen.

Aftonbladet skriver att Norge satte poängrekord och till DN säger Rybak: ”Jag tycker om att vara underdog”. Hur kan man vara en underdog i sclagersammanhang om båda ens föräldrar är musiker? Jag fattar ingenting. Jag håller med Hanna Fridén på twitter och undrar om jag måste vara efterbliven, eftersom nästa alla andra gillade Norge (obviously). Sedan säger hon att han är söt, jag fattar ingenting…

Kommentera

