Drowsy

förkyld+septum

Posted in Vardag by drowsy on 17 maj 2009


Septumpiercing

Åh, någon stackare har sökt på förkyld+septum och kommit till min blogg. Jag känner mig manad att svara på frågan som lyder hur man bär sig åt när man är förkyld och har en septumpiercing (en septum har alla, det är nämligen skiljeväggen i näsan).

Mina främsta tips lyder:
– Använd inte retainer när du är förkyld (i alla fall inte uppvikt), det blir gegg och snor på den.
– Det går alldeles utmärkt att snyta sig, vik bara fram ringen så kommer du åt att torka bakom. Jättelätt!
– Om du är nypercad, vad noga med att tvätta med saltlösning och bomullstops. Topz skriver på förpackningen att man inte ska stoppa tops i näsan men jag anser att det är upp till var och en att känna efter när man stoppat upp den för långt.

Lycka till!

Kommentera

