Drowsy

Life is good

Posted in Vardag by drowsy on 12 maj 2009


Denna bild finns under googel bildsök om man söker på ”life is good”. Notera den pyttelilla katten.

Jag har haft en riktigt fin dag. Förkyld och full av snor, men glad. En mycket fin kombination, för om man blir trött kan man skylla på sin förkylning, och så går jag runt med en känsla av att jag inte behöver prestera mer än vad jag orkar. Den känslan, gällande prestation, borde ju vara den rådande, men icke – duktig flicka ska duktigflickastraffet ha.

Vaknade halv sju av att solen värmde mitt ansikte. Jag tror att jag längtade efter att vakna, för jag var glad och tacksam när jag vaknade och kände mig peppad på att gå till skolan fast jag sagt åt mig själv att det var ok om jag stannade hemma.

Dessutom är det riktigt jobbigt att sova när man är täppt i näsan. Jag brukar sova på sidan, men det går inte när jag är täppt, för då blir jag igenkloggad i den näsborren som är närmast sängen. Vilket betyder att jag måste sova på rygg. Med armarna i kors för att hålla värmen. Eftersom jag förkylningsfryser under fakeduntäcket.

Jag hade sällskap med min syster halvvägs till skolan. I skolan gjorde jag kaffe och häftade fyra böcker. Blev bjuden på jättegod rotfruktsoppa med curry och grädde. Fick ett par skor, i storlek 46 så jag ska ge dem till D. Och så rensade jag gamla elevers lådor och kastade massa skit i containtern som skolan hyrt för terminsslutet. Jag älskar att kasta saker! Speciellt skrot man gått och stört sig på under två år.

Eftermiddagen/kvällen har ägnats åt att städa skrymslen och vrår i köket och i mitt sovrum, det behövdes. Jag har varken haft tid eller ork nu sen vi kom hem från Berlin, på grund av utställningen på Grafiska Sällskapet. Men nu hänger bilderna uppe och resten av terminen ska vi bara göra roliga saker, typ åka till Mariefred och kolla Karin Mamma Anderssons utställning på Grafikens Hus.

Berlin var wonderful. Love it. Synd att jag kommer vara luspank i sommar, annars hade jag åkt dit fler än en gång. Hoppas att en liten billig resa går att klämma in ändå, trots usel ekonomi. Och hoppas hoppas att jag kommer in på universitetet till hösten, nu när inte Konstfack blev av (men jag är glad ändå, konst kan man göra utan en konsthögskola).

Kommentera

