Drowsy

Tillbaka från Gotland

Posted in Vardag by drowsy on 23 februari 2009

diptyk090222_150dpi

Sminket rann efter snöstormspromenad, men grisen var glad!

I helgen var jag på Gotland med kärestan och svärföräldrar. De äldre skulle titta på hus och ville ha sällskap, så vi följde med. Jag aldrig tänker åka på bilsemester med en hund i knät igen! Jag och D i ett eget litet hus på gården, för vi hade hunden med oss. Huset var byggt på 1800talet och jättevackert.

På söndagen gick vi en lång promenad genom det snötäckta Visby. Först genom en park i vilken det ringlade sig en bäck som på sina ställen blev vattenfall, sedan längs hamnen, högskoleområdet och huvudgatan innanför ringmuren. Gotland är annorlunda på vintern, affärerna är stängda på söndagar och det är minimalt med folk i innerstan. När jag är utbildad och kreditvänlig skulle jag kunna tänka mig att flytta dit. Jag skulle till och med kunna tänka mig att ta körkort för att kunna bo några mil utanför visby, i ett kalkstenshus som måste renoveras.

gotlandskahus


Kommentera

