Drowsy

julmarknad i dagarna två

Posted in 3 Konst, Konsumtion by drowsy on 06 december 2008

Usch jag är så trött och har jobbat så hårt den här veckan i skolan med julpyssel och förberedelser till julmarknaden. Har stigit upp klockan 6 på morgonen tre dagar i rad (inte mitt eget påhitt, men det är trevligt att få sällskap av någon man tycker om mer än halva vägen. D pluggade tre dagar nu i veckan). Konstigt är väl att jag ändå inte lyckats ta mig hem från skolan tidigare än klockan 17 någon av alla dessa dagar, inte heller när jag var på plats klockan 8 i skolan.

Sitter och försöker njuta av mitt förmiddagskaffe i lugn och ro framför datorn. Det känns lyxigt. Ska åka förbi skolans julmarknad sen när jag är klar med att göra allting väldigt långsamt.

Imorgon är det också julmarknad. På Lidingö. Det ska bli roligt att se vad de andra medverkande har att sälja.

11.00 – 16.00. Plats: Blomsterlandets utegård, Pumpvägen 2.
Deltagare från Lidingö hembygdsförening, Nyckelviksskolan, Grafikskolan, Konstfack Alumni samt lokala förmågor.

Aldrig är man ledig… Det känns lite sorgligt. Egentligen tror inte jag att jag är byggd för att utföra aktiviteter så här många dagar i rad. Jag skulle må jättebra om jag fick göra saker bara varannan dag, och sen typ yoga, sova och promenera en dag emellan all stress och alla aktiviteter. Men man får inte alltid som man vill. Ska försöka komma på något sätt att hantera den besvikelsen bara… Hur gör man det?

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Klara said, on 08 december 2008 at 4:26

    Hej!
    Tack för det fina du skrev på min blogg. Verkligen. Vilken skola går du på? Grafikskolan? (har försökt lista ut…) Har funderat lite på den skolan… Vi hade grafik i några veckor när jag gick på Konstskolan i Stockholm och det var så sjukt kul tyckte jag, fast jag vet inte, jag gillar ju egentligen mest att rita…gör man sånt också på grafikskolan eller är det bara tryck?


Kommentera

