Drowsy

i have a dream (jag kan inte städa)

Posted in Vardag by drowsy on 04 augusti 2008

Jag drömmer om

  • ett enkelt liv med få saker
  • att bara äga saker som jag älskar eller använder ofta
  • att jag hade en garderob med kläder jag vill använda (inte en full garderob men ändå har jag inget att sätta på mig)
  • att min pojkvän slipper vakna med katthår i rumpan för att han sovit över hos mig
  • att mina katter fattar att man inte springer på skrivbordet (wish me luck)
  • att det fanns en dammsugare som man kunde stoppa katterna i som sög bort allt deras överflödshår
  • att jag visste hur man städar effektivt
  • att jag tycker att det är roligt (eller i alla fall inte mördande tråkigt) att städa
  • att jag tycker att det är roligt (eller i alla fall inte mördande tråkigt) att tvätta
  • att jag skulle lära mig att plocka in disken i diskmaskinen på direkten

Det går inte så bra för mig med det här att hålla ordning … Tror för mycket på ”a clean house is proof of a wasted life”. Är för rädd för att bli en hemmafru (även fast sist min logiska hjärnhalva kollade betydde hemmafru att man saknar ett arbete utanför hemmet, inte att man städar).

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Andreas said, on 06 augusti 2008 at 20:56

    Halloj!
    Jo, PissOff har vi också köpt där ifrån =P

    Kiss och bajs är ord man kan använda ofta, tycker jag…
    Kram-kalas!


Kommentera

