Drowsy

Ingefära, veganost och Juno

Posted in Vardag by drowsy on 22 juni 2008

Fin dag. Åkte till stan för att hämta nycklarna till galleriet, kollade lite i affärer och kände mig oberoende. Läser No Logo och förundras över att världens är full av så många empatistörda, ansvarsflyende idioter till makthavare och blir orolig för vad man ska jobba med i framtiden. Åkte hem igen och köpte veganost (så god! godare än vanlig ost, och jag älskar vanlig ost), mjölkfritt smör, sojamjölk, ingefärate och bröd. Friggs grönt te med ingefära & citron är faktiskt ganska starkt. Smakar gott även utan mjölk (jag brukar annars ha mjölk i te och kaffe). Dessutom hoppas jag att de tär bra mot förkylning.

Får ont i huvudet och blir yr så fort jag gör snabba rörelser, typ reser mig upp, lägget mig ner osv. Måste äta ipren var tredje timme. Märker när jag glömt, på grund av huvudvärken. It’s shit. Men när man är sjuk rensar kroppen ut sånt den inte vill ha, har jag läst i Illustrerad Vetenskap. Sådeles är det bra att vara förkyld ibland, för det betyder att är man välfungerande.

Såg precis filmen Juno. Mycket sevärd! Blev först tveksam när jag såg att Fox var inblandade i produktionen, men de nämner faktiskt abort. Att sen adoption är vanligare i USA kan man väl kanske inte skylla på Fox, eller manusförfattarna. Det blev ju ganska bra i slutändan, fast det hade ju varit fint om the new mom inte hade varit så neurotisk.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. nina said, on 17 mars 2009 at 20:58

    Hej,

    Efter för många år som vegetarian så håller jag på att bli vegan nu och googlade efter veganost eftersom jag är ostoman. Så hittade jag den här posten och tänkte fråga vilken veganost du åsyftar så jag kan testa och se om det är ngt för mig?


Kommentera

