Drowsy

reality check

Posted in Vardag by drowsy on 31 maj 2008

-jag har glömt hur mycket action det är att jobba natt.
-tråkig reality check eller hur?

-nä, jag gillar reality check. men kunderna gör det desto mindre.

fyra beställda dubbeldubare och en enkel inom loppet av sex kunder (när jag hade en klar). klagomål om långsamhet (do it faster yrself!, men jag gav han företagets hemsida och tyckte han skulle klaga där. slagsmål. frenschbrödet tog slut. hamburgerbrödet tog slut. hamburgarna tog slut. en väldigt speciell kund pratade om att han arbetade med möten som konst och trodde att det var förutbestämt att vi skulle mötas, han talade även om att genusvetenskap var lönlöst eftersom respekten mellan man och kvinna hade gått förlorad (manlighet är respekt för kvinnor, hävdade han strax innan han påstod att kvinnor hade blivit tvunget manligare. resonemanget gick för mig inte riktigt ihop). jag gillade att han smickrade mig med att säga att jag hade ett gott hjärta.

men jag gillar reality check. sån är bra att ha.

Kommentera

