Drowsy

imaginärt distansförhållande

Posted in Vardag by drowsy on 30 maj 2008

på grund av att våra arbetstider matchar skitdåligt så känns det som om vi har ett distansförhållande. Om man ska träffat måste det planeras och om man ska prata om något viktigt får man vänta tills båda är pigga och har energi.

Idag har jag sovit, sovit på balkongen och grinat över att jag saknar D. Är det nåt fel på min hjärna? Hur jävla beroende får man bli av folk egentligen? Eller gråter jag för att jag inte vill jobba? Eller gråtar jag för att jag vill ha mitt snus (som nog ligger i D’s träningsoverallsjacka). Fan fan fan, hoppas natten bjuder på trevliga samtal och inte mycket tjaffs. Orkar verkligen inte tjaffsa med folk ikväll. Och orkar inte ha nattlucka, den nybyggda disken ör för bred för att man ska kunna sträcka sig över och hämta kundens växel. Åååh, ibland hatar jag folks planering och den totala ignoransen av nattarbetares villkor. BAJS! Idag är ingen bra dag. Nu börjar jag nog gråta igen. Fanfanfan.

Kommentera

