Drowsy

fresh start

Posted in Vardag by drowsy on 26 maj 2008

jag läser idas blogg och blir avundsjuk. hon är så fresh på engelska. hela hon är fresh. det var hon som lärde mig att det är trevligt att duscha dagligen. hygien är sånt jag fått lära mig från andra, typ Kamratposten och fresha kompisar. Jag vill också vara fresh och ha en fresh blogg. Let’s start over.

Jobbade som ett djur i galleriet i veckan, från 10 på förmiddagen till 12 på kvällen. Inte mycket sömn.  När jag äntligen kunde slappna av blev jag sjuk. Och Metro upplyste mig om att ”Snälla människor oftare blir sjuka”, men jag hann inte läsa artikeln. Misstänker att det stod något om att snälla (läs:mesiga) människor har svårt att sätta gränser och blir utarbetade och sjuka av den orsaken. Något annat logiskt resonemang kan väl inte finnas? Inte nu i hobbypopulärpsykologins tid. Eller var det så enkelt att de menade snälla som i kärleksfulla/kramiga/mycket-närkontakt-med-andra-som-kan-vara-förkylda?

Jag är inte förkyld lika mycket nu som innan jag började jobba. På jobbet måste jag tvätta händerna ofta och interagerar med ungefär 200 kunder per arbetspass. Kan vara bra för immunförsvaret?

Imorgon kväll ska jag på intervju för en annan utbildning. Jag måste strukturera mitt liv, och bli fresh. Imorgon på eftermiddagen ska jag lägga alla mina bilder och papper och original i en kartong och ta hem dem från skolan. Jag vet ju inte om jag kommer tillbaka.

Sörjer lite att jag inte hinner umgås med mina vänner, pga jobb och skola. Och att D alltid är trött eftersom han vaknar 4 de morgnar han ska jobba.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ida said, on 07 juni 2008 at 21:37

    åh, nika! vad söt du är.
    känner att vi behöver ses väldigt snart. är bara håglös mest hela tiden. trivs inte med isolering i mellansvensk stad! eller mellanstor svensk stad skulle det vara. behöver prata och så. börjar känna mig som när jag var liten och skrev för mycket lunardagbok, du vet..
    mmiss u.


Kommentera

