Drowsy

1 mars

Posted in 3 Konst, Bitterhet/Ångest, Vardag by drowsy on 01 mars 2008

Jag postade ansökningen igår. I en sista minuten-brevlåda. Som töms må-fr 05. Tänk om det poststämplas på måndag, men kommer fram samtidigt som breven som blir poststämplade den 1 mars. Tänk om dom river mitt brev, utan att öppna och läsa. Tänk om min förvirring diskvalificerar mig. Ångest! Men det kan jag inte veta nu. Får ringa på tisdag och kolla om de fått min ansökan.

Den 10 mars ska proverna vara klara och poststämplade. Jag ska fan till posten då. Måste skärpa mig. Måste se att dom stämplar.

Jag har panikstädat. Och vänt skrivbordet 90 grader. Känns nytt. Kan ge nya idéer.

Nu måste jag börja jobba. Finslipa.

Tack T för en fin kväll igår. Och tack bara bistro bar för att ni hade så gott vin. Och tack mannen i 30årsåldern som skulle planka vid slussen, men slog i båda smalbenen istället. Sen tog det ungefär 10 minuter för honom att köpa en sms-biljett så han stoppade upp kön och några tjejer tyckte att ordningsvakterna skulle organisera kösystemet till biljettluckan också. Tack ordningsvakten som sa åt att grabbarna som ‘skojbråkade’ skulle kramas utanför istället.

Kommentera

