Drowsy

Katter som ramlar ner från fönstret

Posted in Djur by drowsy on 25 februari 2008

Ena katten ramlade ner från fönsterbrädet ikväll. Kändes lite onödigt att hon skulle vara där ute och spatsera tycker jag. Bledv skiträdd att hon skulle brytit ryggen (tur att jag har försäkrat dom, fast en bruten rygg kan man kanske inte laga oavsett försäkring) eller nåt, men tvingade mig att lugna mig med berättelser om andra katter som ramlat ner från saker utan att göra sig illa. Man måste ju kunna vädra utan att katterna ramlar ner tycker jag. Det gick hur som helst bra. Jag sprang ner och hämtade henne, hon stod där nere i buskarna och jamade högt.

Lite tråkigt att man bor i lägenhet så att katterna inte kan gå ut. Dels är det en ganska stor parkeringsplats utanför huset, och sen undrar jag hur set skulle kunna funka med in- och utsläpp.

Tagged with: ,

Kommentera

