Drowsy

Mitt liv i ett nötskal

Posted in Vardag by drowsy on 24 november 2007

Jag funderar på om jag ska byta inriktning på min blogg, för just nu består mitt liv mest av att gå på konstskola, klappa katter, gå med hunden och umgås med en väldigt beskuren del av min bekantskapskrets: min kombo och min partner. Kanske är det bättre att bara skriva korta notiser om vad som hänt under dagen, utan att försöka analysera allt i väldigt långa texter.

Den 9 december har vi julmarknad på skolan. Inte så himla långt kvar. Jag har några idéer färdigplanerade men det krävs en hel del jobb för att de ska bli verklighet, främst att jag tar mig i kragen och köper materialet Nu i november får man inte fullt studiestöd eftersom december inte har så många studieveckor. bajs! varför ska man få nio tusen i augusti när det är nu man behöver pengarna? visst borde jag ha sparat och tänkt längre än en månad framåt, men varför krävs det att studenter ska ha sån jävla full koll på allt?

Nej nu tror jag att det är dags för hundpromenad och lämna kartonger, som billy-bokhyllan låg i, till återvinningen.

Tänkte skriva nåt om att jag älskar mitt student-svensson-liv, men det kändes som ett statement som jag skulle få äta upp rent privat-politiskt. Men är det fel att vara nöjd med det man har? Kanske inte sålänge man inte fördömmer någon annans sätt att välja sitt liv.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johan Bergström said, on 25 november 2007 at 2:07

    Hey girl. Var är julmarknaden?/Är det ok om jag kanske driver förbi.


Kommentera

