Drowsy

Gotlandshelg

Posted in Vardag by drowsy on 10 september 2007

Idag har jag rest länge. Gick upp 5.40 för att hinna duscha och äta något innan jag skulle checka in på gotlandsfärjan senast halv sju. Var framme i Nynäshamn 10.20, sedan resa med pendeltåget och tvätbanan till skolan. Kom hit typ 11.30 – då hade jag rest i fyra och en halv timme. KÄnde när jag satt på båtens ekonomiplatsavdelning (typ en pinnstol i fiket) att jag ville sova men inte vågade för att jag nojjade över att någon skulle sno mina grejer (eller mest kanske titta på mig när jag sov), så jag uppgraderade till en vilstol. Egentligen borde man ju sparat 50 kronor och plankat en vilstol, men jag vågade inte så jag tog igen det på pendeln. Vågade planka en hel tredjedel av resan. Vilken lagom fegis jag är!Ibland är det skönt att åka bort och göra ingenting.

Gotlandshelgens aktiviteter bestod av att spela Tekken4 och dricka vitt vin med pojken, dennes lillebror & hans pojke. På söndagskvällen åt vi på Strykjärnet, ett crêperie i innerstan. Jag åt en Galette (glutenfri tack vare bovetemjöl) med chevréost, nötter och honung och drack ett torrt äppelcider från Normandie. Jag rekomenderar alla som vistas på Gotland att besöka denna urmysiga restaurang!

Nu är jag tillbaka i skolan. Har redigerat lite bilder och tagit ut min handbundna bok ur press. Läckert! I eftermidedag är det styrelsemöte men tills dess vet jag inte riktigt vad jag ska göra.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hanna said, on 12 september 2007 at 14:55

    tjaaa!! hur går det i skolan?! är det roliga kurser, roligt folk? jag e llite avundsjuk, jag skulle också vilja ha 2 år framför mig på konstskola.. nu e jag utlämnad till mig själv.. och måste dessutom försörja mig själv också..
    jag kommer snart o hälsar på i skolan!
    kram hanna


Kommentera

