Drowsy

word yo

Posted in Vardag by drowsy on 29 augusti 2007

Min roomie har börjat plugga och idag skulle dom tydligen lära sig Officepaketet. Och hon visade mig denna sköna bild. Yo!

Själv har jag gått knappt en vecka i skolan och det känns lite som om min skalle ska ramla av eftersom att den är så överstimulerad av nya intryck och lite ny kunskap. Idag fick vi äntligen välja platser. En riktigt bra grej med min skola är att man får rita på bänkarna. Lärarna tycker att ‘det kan vara trevligt med avtryck’. Och jag gillar den ickenormativa miljön. Det verkar som att hälften av brudarna är flator och typ alla grabbar målar.

Försöker göra någon slags hemsida/portfolio för att få ut mina grejer men det går relativt trögt. Jag börjar nog i fel ände. Nu har jag nästan klurat ut hur min nya scanner fungerar och har scannat in ett tiotal bilder. Det är svårt med urval, men hellre lägga upp lite för mycket och ta bort i efterhand än att totalförlamas av prestationsångesten och göra ingenting.

Jag och några klasskompisar pratade om det här med att sälja bilder idag. Det har alltid känts konstigt och lite fel, men om jag ska jobba med det här så måste jag förmodligen även sälja mina bilder. Vad ska man annars få cash från? Jag tänker fan inte gå en dyr utbildning, plugga ett decennium och skuldsätta mig hos CSN bara för att jag tycker att det är roligt att måla. Går det så vill jag ju jobba med bilder yrkesmässigt på ett eller annat sätt.

‘You sleep in the bathtub when I tell you to sleep in the bathtub, bitch’.
Kombo-K pratar med en av katterna.

Kommentera

