Drowsy

Everybody loves a chubby dude

Posted in Konsumtion, Relationer, Vardag by drowsy on 26 juli 2007


Jag känner att jag har total kontroll över mitt liv right now. Vissa relationer förändras, men förändring är inte alltid av ondo. En god vän ska flytta tillbaka till Norrland. Jag kommer att sakna honom, men glädjen är större. Glädjen över att han, under sina år i Stockholm, insett saker om sig själv och att ett ganska stort beslut har mognat fram. Jag är stolt över honom.

Min kombo ska flytta till Haparanda och plugga. Så det blir dags för mig att byta kombo. Tur att jag har så många fina vänner! Att bo helt själv i en trea är jävligt tråkigt. Jag måste ha folk omkring mig för att funka.

Jag är stolt över mig själv. Att jag inspirerar andra människor. Jag inser det då och då, det gäller bara att hålla kvar känslan för då orkar man mer. Orkar ta hand om sina vänner och sin familj. Orkar peppa. Orkar peppa sig själv. Att inte bara hålla huvudet över vattenytan, utan att då och då även lyckas hoppa upp ur vattnet och slå en volt.

Dessutom har jag unnat mig saker. Jag har (impuls)köpt en ny kamera (fick lite panik när katterna kom och jag insåg att min digicam från typ nittonhundratalet inte riktigt funkar längre). Och till den ett 2GB minneskort (tekniken får framåt, när jag köpte fick min förra kamera i julklapp nån gång på nittonhundratalet var minneskortet på 64MB – och det räckte ganska länge. Då!). Jag har köpt ett par små billiga datorhögtalare med helt okej ljudkvalitet (bättre än de inbyggda anyhow).

Vad som mer är livskvalitet är fan kattungar. Jag älskar dom! Mina fina Ask och Embla. Just nu ligger Embla däckad under soffan och Ask hittade en mysig plats i bokhyllan.

– Har Ask vält ner böckerna?
– Jag plockade ur lite böcker som var mina
– Men, du la väl inte dom på golvet?
– Nä. Haha. Det var nog Ask

ask070726.jpg

Kommentera

