Drowsy

Vila i frid, Miranda

Posted in Djur by drowsy on 03 juli 2007

Vi tog familjens katt till veterinären idag eftersom jag märkte igår när jag besökte dem att hon hade en stor bula på sidan av halsen. Veterinären trodde att var en tumör och eftersom Miranda är 12 år så fanns det inte så mycket mer att göra än att låta henne somna in. Hon har inte ätit bra på hela sommaren, inte så konstigt när hon haft en tumör i halsen, och tappat en tredjedel av sin vikt. Uttorkad var hon också. Stackars lilla.
Det känns vemodigt. Och underligt. Jag förstår nog inte riktigt ännu att jag aldrig kommer att få hålla om henne igen, min älskade fina underbara vackra goa Miranda. Vila i frid. Tack för din värme. Tack för din förståelse. Tack för dina bus. Tack för alla minnen. Tack för att du lät mig krama om dig när jag var ledsen och sedan somna med dina tassar runt min hals. Ingen kan någonsin ersätta din plats

Jag har bara ett ord i huvudet; villkorslös kärlek. Och känslan av en hel familj som står och gråter vid avskedet.

mirandavilaifrid2.jpg

Tagged with: , ,

Kommentera

