Drowsy

Festival och kattmamma

Posted in Djur, Relationer by drowsy on 26 juni 2007

 

Så skönt med semester. Har knappt varit ensam någonting sedan vecka 24. Känns lite annorlunda.

Först var jag + 3 syskon + vänner nere på Hultsfred. Vi bodde i lägenhet 10 minuter från festivalområdet. Guld värt att kunna laga sin egen mat, ta en dusch, bajsa utan att ha någon som spyr på andra sidan (bajamaja)väggen, sova skönt och slippa vakna dygnsyr av svett från en gassande sol kl 8 på morgonen. Vi såg Velvet Revolver, Korn, Ozzy Osbourne, Evanescence, Turbonegro, lite Chimaira, 50 cent (haha). Hade även velat se Hatebreed, Gentleman, Dizzy Rascal.

Idag var jag och tittade på kattungar. Jag ska bli kattmamma! Om typ 4 veckor, då de är 12 veckor, får jag hem två stycken fina kattungar. Jag har bestämt mig för att ha två, för då får de sällskap av varandra när inte jag eller någon annan kan vara hemma. Det är en kull på fyra stycken; en långhårig svart, en långhårig grå, en korthårig svart och en korthårig grå. Är ganska säker på den korthåriga grå, den är sötast och lite blyg. Fast det stod i kattboken att man inte ska välja den minsta sötaste blygaste så tror jag ändå att den kommer bli lite mer frammåt med tålamod och kärlek. Vilken mer jag ska välja tänkte jag kasta tärning om, de var ganska lika i personligheterna – och beslutsångest har jag gott om.

kitten-9_.jpg
Den grå korthåriga

kitten-4_.jpg
Den grå långhåriga

kitten-7_.jpg
Den svarta korthåriga

Tagged with: ,

Kommentera

