Drowsy

fantastiska glädje

Posted in Vardag by drowsy on 08 juni 2007

Jag kom in!!!!! Jag ska bli student!! Äntligen har mina ansträngningar gett pay off!

Jag har helt stundsande lycklig och springer hoppandes omkring i min lägenhet och ringer till alla mina vänner för att berätta glädjebeskedet.

Ikväll spelar Promoe på Debaser:Medis kl 22. 100 kr inget förköp. Synd bara att jag måste jobba. Men då kan jag stå och be alla jobbiga jävlar dra åt helvete eftersom jag går på semester och dessutom börjar plugga i höst! Och om min arbetsgivare är en seg jävel med att hitta ersättare så läste jag att jag bara har en månads uppsägningstid, yeah! The power is mine!

Jag känner mig så jävla upplyft.

Tack karma! Tack mina ansträngningar. Tack mina fantastiska peppande fina underbara vänner för att ni tror på mig. Tack för att jag orkar tro på mig själv!

Min vän som precis gick ut skolan jag sökte hade sagt till sin rektor att hon varnat mig för vissa missförhållanden på skolan. Rektorn blev lite orolig att jag skulle dra mig för att söka, men då svarade min vän ”Hon är en tuff tjej. Hon klarar nog av det här” Och så kom jag in! Helt fantastiskt! Jag är så jävla glad! Dessutom hade det tydligen varit massor av sökande i år, om man jämför med tidigare år. Skolan är ju relativt liten men det är ju roligare att komma in om det är 30 sökande istället för 15, på 14 tillgängliga platser. Shit. Vilken självförtroendeboost!

Jag är lika glad nu över att få börja plugga som jag var över att få ta studenten, jag hade nämligen inte riktigt trott att jag skulle hålla 3 år på gymnasiet – men jag gick ut med högskoleberättigande betyg. Yeah, fan när det gäller så kan jag. Note to self: Jag är kompetent!

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ida said, on 10 juni 2007 at 17:25

    GUMMAN!
    JAG VET EN VÄN DU GLÖMDE RINGA:
    MIG!

    GRATTTISGRATTISGRATTTTTTTIS,
    jag är säker på att du kommer klara din universitetskarriär bättre än jag gjorde.

    give me all the details babe!

    grattispuss.

  2. Katrine K said, on 11 juni 2007 at 9:04

    Gratulerer!
    Og takk for kommentaren + link..!

  3. ninis said, on 13 juni 2007 at 9:50

    Girl!

    Jag är så stolt över dig!

    Tusen pussar, your one and only
    /kombo

  4. ninis said, on 13 juni 2007 at 9:50

    och ännu gladare blir du nu:
    jag har tvättat dina favoritkallingar ;P

  5. drowsy said, on 13 juni 2007 at 13:34

    du är bäst!
    och tack för byxorna, jag antar att det var dom du snackade om att jag fick (låna).


Kommentera

