Drowsy

Andra(s) bloggar och normen

Posted in Bitterhet/Ångest by drowsy on 06 juni 2007

Jag är så trött på alla andra(s) bloggar som handlar om deras dejting-/sexliv, vad de har köpt från nån jävla internetbutik eller hur mycket de gått ner i vikt.

Jag är less på att ”sexblogg”, ”stureplan”, ”linda rosing” och ”ebba von sydow” är fyra av de populäraste sökorden på bloggsök.

Hur fan har det blivit så att vi är mer intresserade av yta än insida? Och varför är alla råd angående hur man går ner i vikt, träffar den rätta/e, får rätsida på sitt liv, stressar av, har sex och gör karriär så jävla tråkiga och vanliga. Alla skriver samma sak; ät sunt, var dig själv, fundera vad du verkligen vill, stryk i kalendern, ta för dig och glöm inte glidmedlet, ta för dig. Blah!

Normen är tråkig. Det är dags att normen börjar skämmas istället för vi andra.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Sol said, on 07 juni 2007 at 7:15

    Hej!

    Jag minns inte hur jag hittade din blogg, via helgon kanske? Om jag inte missminner mig så har vi träffats i Tumba-sammanhang för typ tusen år sedan. Nåja. Jag har en tendens att (åtminstone periodvis) bokmärka presumtivt bra bloggar, för att vid ett senare tillfälle kolla igenom dem och tyvärr förkasta de flesta. Håller med dig helt i att de flesta bloggarna är helt innehållslösa.

    Men… Nu har jag hittat en grymt bra – din! Har läst några inlägg bakåt, och du skriver så jävla bra, och jag blir helt pepp och inspirerad till fortsatt kamp! Tack för det!

    Systerskap, jämlikhet, och ett värdigt bemötande!

  2. letaguldkorn said, on 07 juni 2007 at 10:54

    Håller också med om att de flesta bloggar är rätt trista.
    Dessutom finns det så oerhört många likadana – och de kommenterar som tusan på varandras sidor.
    Till slut börjar jag tänka att de är som man ska vara och det är mig det är fel på.
    Jag borde kanske gå och köpa något klädesplagg som jag kan fotografera mig i och lägga ut på bloggen och kasta ut en fråga om det var snyggt.
    Men jag somnar av uttråkning innan jag tänkt tanken till slut.
    Och seriöst – jag kommer aldrig att tala om mode och kläder – annat än som historisk kuriosa på gamla målningar – eller i funderingar kring fair trading.
    Jag har ju en blogg till: http://kronbergskrattarochler.wordpress.com/
    Har en tanke om rättvisehandel i skalllen som snart blir en text där.

    Blev förvånad häromdagen då jag skrev en liten fjantnotis om dansken som slog fotbollsdomaren – jag tycker fotboll är urtråkigt – men blev förskräckt över hur mycket man kan hata en människa som uppför sig som andra supportrar på en fotbollsmatch.
    Den notisen gjorde att 192 personer läste min blogg den dagen – min blogg som är helt ny och inte hade haft mer än 39 läsare på en dag.
    Sport och mode är grejen tydligen.
    Jag är född i fel tid – eller fel land.

  3. drowsy said, on 08 juni 2007 at 17:12

    Sol!
    Tack för fin pepp. Jag känner igen dig! Du gjorde väl nån hemsida åt ett av tumba-banden minns jag. Och din hemsida verkar vara en av få som faktiskt är självkodad och inte förpassad till en bloggportal. Jag valde bloggportalen eftersom det blir enklare med länkningar osv. Kodandet är för mycket prestationsångest just nu, och har varit de senaste tre åren för min del.

    Jag försöker att skriva om sånt som engagerar mig rakt ifrån hjärtat. Saker som kan vara svåra att diskutera med folk irl. Bloggen är ju ett forum där man kan skrika ut sina ångestar och sina missnöjen samtidigt som man kan påverka andra att ta tag i problemet. Plus att eftersom det arkiveras, ingenting på internet försvinner ju, så tvingas man vara någorlunda nyanserad.

    Jag brukar också kasta bort massa bloggar, oftast för att de inte uppdateras, eller om den är märkt som en feministisk blogg men ändå mest handlar om kläder. Alla dessa jävla klädbloggar!

    Än en gång, tack!

    Letaguldkorn!
    Tack! Ja sport är väl lite som mode, engagerar folk till en bisarr nivå. Jag tycker att det var lite roligt när den danske supporten försökte be om ursäkt i vad var det, Expressen typ. Jag undrar om han blir ursäktat, i think not med tanke på testosteronstinna sportfolks långsinthet. Folk gör misstag, men det fungerar tydligen inte i sportsamanhang. Där blir man dömd forever.

    Fotografera kläder, don’t do it! Vi klarar oss utan den där uppmärksamheten. Vi behöver inte bli en del av de som blir bedömda från utsidan.

    Vi är alla barn av vår tid, och det är vår skyldighet att böja verkligheten så att den passar oss också!


Kommentera

