Drowsy

Uttryck dig

Posted in Politik, Vardag by drowsy on 30 maj 2007

Jag blev väldigt inspirerad av att läsa den här texten, Express yourself.

Skittrött. Frågade min chef imorse hur det gick med min studieledighet. Han skulle sätta ut en annons idag, duktig pojke. Jag hotade med att säga upp mig om jag kommer in men inte får ledigt. Jag vet att jag är bra. Och jag vet att är jävligt bra på mitt jobb.

En kille med en sac-pin handlade torkarblad hos mig inatt. Vi pratade lite om facklig kamp. Jag blev glad. Min inre låga sprakade lite häftigare än innan.

Har varit arg typ ett dygn, det börjar lugna sig. Jävla idiot och hans dumkåta ignoranta kukhjärna. Fick ett peppande mejl från en tjej (tack!) som sa att man inte behöver försöka förstå varför vissa människor beter sig som de gör. Det finns inte alltid en anledning. Kanske en förklaring, eller en reaktionskedja som gått snett, men vad spelar det för roll om jag vet varför folk beter sig illa. Jag kan inte laga dem. Jag ska inte laga dem.

Jobbfest på fredag igen. Suck. Gratis är gott men det blir fan varannan vatten den här gången.

Jag hoppas jag kommer in på skolan. Hoppas hoppas hoppas. Orkar inte stå på jobbet och undra vart livet tar vägen, varför alla andra är solbrända utom jag. En kund på mitt förra jobb frågade ironisk om jag varit på solarieöarna, eftersom jag var så blek. Jag borde svarat honom att jag skänker mina nätter och mina dagar åt att stå där så att han kan handla sina jävla cigg, sin jävla tidning och sitt jävla kaffe. Man bits bara när det svider.

Min kloka S sa: Det enda som faktiskt är sant är att det finns ingen morgondag. Och hon har rätt. Det enda som finns är idag, och det som varit. Framtiden finns inte än, och den kan bli hursomhelst. Make it yours!

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Niklas said, on 03 juni 2007 at 23:53

    Hoppas att du hade trevligt på festen!


Kommentera

