Drowsy

Misogyny

Posted in Politik, Relationer by drowsy on 22 maj 2007

Förklaringen till varför ”snälla killar” ofta är sexister och kvinnohatare: What is misogyny? på HBI.

Jag har sökt efter information hur man fixar en feministisk relation, men inte hittat några på svenska sidor. Det måste ju finnas något på amerikanska, de ligger ju lite före… I Sverige verkar det bara finnas massa bloggar om kvinnor som tar sig ut ur destruktiva förhållanden, men inte så mycket handledning mer än ”Avsluta förhållandet så fort som möjligt om du märker att han är en idiot”.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. letaguldkorn said, on 24 maj 2007 at 21:08

    Rätt kul egentligen att många killar har ett behov av att försvara sig – ”jag är en snäll kille – varför vill ingen har mig” alternativt – ”jag har aldrig kallat en kvinna hora/våldtagit en kvinna – för jag är en snäll kille”.

    Tänk om en kvinna sagt så…

    ”Varför väljer killarna bara skitstövlarna – det lönar sig visst inte att jag är snäll och förstående och aldrig kallar dem horor och aldrig våldtar dem.

    Man ska visst bli en stor skitstövel för att bli populär.”

    Jag menar – vad är det för snällt med att inte våldta? Det är väl bara helt normalt att inte våldta… Ska man ha cred för att man är normal?

    Jag har aldrig dödat en arbetsgivare – varför får jag då inget jobb – jag som är så snäll..?

  2. drowsy said, on 25 maj 2007 at 9:28

    Haha! Fantastisk logik. De rekomenderade i Ordination:Vardagsfeminism att om man lever med en snubbe som vill ha beröm varje gång han diskar eller städar – så ska man göra likadant, för att visa hur fånigt det är.


Kommentera

