Drowsy

Tid är pengar, frukt är också godis

Posted in Konsumtion, Politik, Vardag by drowsy on 26 april 2007

Jag har jobbat extra måndag-onsdag och i helgen ska jag jobba natt som vanligt. Jag bestämde mig för att tacka ja till extrapass för att slippa tänka på allting som händer runt omkring mig. På jobbet kan jag på något underligt sätt slappna av, vara överdrivet helt sinnessjukt osjälviskt snäll mot folk som brukar reagera med att bli snälla och lätthanterliga. Bra tips till alla ni servicemänniskor som får galna aggressioner mot folk ni möter i jobbet, bit ihop – le och sluta ta jobbet personligt. Det låter hårt, och det verkar jobbigt, men det funkar. Ju trevligare man är, desto mer respekt inger man. Hursomhelst, idag är jag ledig. Jag tänkte att man behöver inte överdriva med att jobba 7 dagar i veckan bara för att man behöver en paus från sitt överanalyserande tänkande, lite måste kroppen på slappna av också.

Städade rummet, och gick igenom lite gamla grejer som jag gjorde i gymnasiet. Hittade orginalbilden på köpdjävulen och bestämde mig för att göra en ny version. Med det kom tankar om konsumtion (rebellrörelsen som blev inne, liksom) och försökte hitta de där fantastiska köpreglerna som någon smart människa kommit fram till. Har inte hittat vad jag sökte, men jag hittade en annan rolig grej som handlar om tid.

17 things you should stop doing. Hela listan kan du läsa här!

3. Partially Filling Up with Gas — Yes it might go down 3 cents next week, but how much is your time really worth.

4. Looking for your Keys or Cellphone — Always put them in the same place (hook by the door, etc).

7. Watching Commercials — Use Tivo to skip them. Use Netflix and just skip television all together. Buy the shows you want to watch off iTunes. If you had a friend who spent 20% to 30% of your time trying to sell you things you didn’t really need, would you put up with it? (If you have a friend in network marketing, you may have already experienced this.)

14. Removing Spyware — Use a computer or web browser that doesn’t get infected.

Faktum är att jag faktiskt sitter och surfar genom Firefox nu. Jag blev så jävla trött på att alltid redirectas till en massa skitsidor, speciellt när jag surfar för att söka information som är reklam-/konsumtonskritisk. Duh.

Kommentera

