Drowsy

Bitterbloggen #1

Posted in Bitterhet/Ångest by drowsy on 17 april 2007

Jag måste få skriva av mig all min bitterhet. Min handskrivna dagbok klarar liksom inte att jag skriver så fort, för då kan jag inte skriva vad jag läser sen – varfr jag nu skulle vilja vara intresserad av att uppleva min smärta än en gång. Och varför någon stackars bloggläsare skulle vara intresserad av att läsa det här, ja det orkar jag inte ens bry mig om, jag skiter i om ni läser, men det vore jävligt skönt om någon kunde dela min bitterhet. Tack T, jag vet i alla fall att du är med mig.

Varför ska det vara så förbannat svårt att hitta en vettig partner? Finns det vettiga människor som har lust att inleda kärleksrelationer, eller är alla upptagna. Är jag verkligen så frånstötande äcklig och skitjobbig som jag ibland får uppfattningen att jag är. Nej. Det kan inte vara mig det är fel på, för jag vet andra som är hur fina och bra som helst som inte heller kan hitta någon partner. Inte för att det utesluter möjligheten att jag skulle vara vidrig. Eller är vi kanske för bra? Skrämmer vi bort idioterna. Äsch, vi vill väl inte ha några idioter heller. Varför vill vi ens ha någon när man måste kompromissa med sin självkänsla, sitt liv, sin etik och moral. Varför varför varför.

Jag har Paris Hilton som alarmsignal. Och det känns ju lagom ironiskt. Försökte lyssna på texten när jag vaknade. Den verkade dum. Stars are blind? Det känns ju fullkomligt ironiskt att man ens kan googla paris hilton och lyrics i samma söksträng och hitta något! Tacka fan för Banksy!

Varje gång jag surfar så vidareslussas jag till någon jävla skitsida som säger att jag har virus på min dator. Jävla pucko jag är som inte använder firefox, jag har den ju på datorn. Till mitt försvar hävdar jag att IE’s gränssnitt är mycket snyggare, men det kanske är en vanesak. Nackdelarna börjar dock att klart överväga fördelarna. VADIHELVETE ÄR WEBCRY FÖR NÅGOT?

Jag har börjat stava dåligt. Vilket jag märker när jag i all hast stavar aldrig med två l i min dagbok. Grr. Jag hatar när folk inte kan stava, för de får mig att stava sämre. Min enda stavningskontroll här i livet är T9:an på min telefon, men den börjar bli uppfuckad nu också eftersom inte alla ord finns som jag vill skriva och jag får skriva in helt egna ord. Skitdumt.

Alla jävla fittkoder som wordpress lägger till i bloggen. Hur svårt är det att skriva EN font-tag och låta den ansvara över hela sidan, istället för femtioelva font-tags för varje stycke. Inte konstigt att internets utrymme börjar ta slut.

Trevlig konversation på msn idag dock.
j says: så rött hår?
j says: omg
drowsy: jaa
j says:hett
j says: :)

Jag tänkte lägga mig i badkaret och fortsätta vara bitter.

Åh, gick in på korn.com och får höra en unplugged-version av Freak on a Leash i duett med Amy Lee från Evanescence. Davis kan fan sjunga på riktigt! Oh, jag ryser! Men en sak va dåligt, de sjunger inte ut ”a cheap fuck for me to lay” lika tydligt som i vanliga versionen. Funkar inte fula ord och unplugged?

Bra musik när man är bitter/arg:
Staind
Korn
Raised Fist
Sevendust
MBMA (såvida man inte är bitter på män & äcklas av hur ofta MBMA rappar att tjejer är fittor)
Miss Kittin – Frank Sinatra (alltid bra iofs)

Däremot ska man undvika den hemska sommarplågan från förra året med Bob Sinclair. Jag fick spel en gång när jag hade satt playlisten på random och den kom. Fy fan. Eller Cardigans plattor. Inte bra argmusik alls.

Och kom igen, ge mig era bästa bitter-tips!
S skulle säga ”Men det är skillnad på skit och pannkaka”.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johan Bergström said, on 18 april 2007 at 12:44

    Darling då, är du bitter. :/

    Tänkte bara tipsa på bra argmusik iaf. :) Jedi Mind Tricks funkar alltid. Och glöm för all del inte bort Pantera när du är arg. ”Walk” kan få vem som helst att göra av med all aggression man har i kroppen.

    Måste jobba vidare, puss!

  2. tove said, on 18 april 2007 at 14:36

    baby, inte tänka att karlar är svin eller att du är fel. det är bara något tjejtidningar har kommit på för att kunna lägga massa krav på oss genom att göra oss osäkra och rädda. hjälp dom inte! dax att erövra och designa våra egna tankar och uppfattningar om oss själva.

  3. drowsy said, on 20 april 2007 at 14:20

    Tove. Varifrån får du all vishet!!??? DU ÄR MIN GURU BABY

  4. S said, on 20 april 2007 at 16:10

    s säger: men det är skillnad på skit och pannkaka, ikväll ska du få se på pannkaka.

    mig!! —–iform av högljudd arg fuskflata som börjar sakna skägg, stora brallor och hår på mansbringor, det går utför för mig……

    fy fan!!!!!

    men som sagt: det är skillnad på skit och pannkaka

    kindest regard från the S


Kommentera

