Drowsy

Garderobsmåsten enligt Ebba von Sydow

Posted in Konsumtion by drowsy on 09 april 2007

Tydligen är detta vad man måste i sin garderob ha enligt Ebba von Sydow. Enligt Say it Right som inte lämnar någon källa.

KLÄDER
Två par jeans – En hel jävla drös! Hjärta jeans! En kashmirkofta – Vad fan är kashmir? Ett par svarta finbyxor – För middagar med tillknäppta släktingar Ett par svarta shorts – Ja, men jag vet inte om Ebba skulle godkänna mina En vit skjorta – Nä, men en svart En kavaj – Ett par. En gråbeigebrun och en sexigt militärinspirerad mossgrön historia En svart kofta – tråkigt! En kofta i en annan färg – cardigans är mer min femma En jeanskjol – Pappas gamla slitna levi’s blev en helskön baggykjol! Två svarta toppar – tråkigt! Och föresten, vad är en top? Två vita toppar – … Två svarta linnen – Nä. Bara vita lesbianlinnen Tre vita linnen – Hell yeah! Funkar med allt. En trenchcoat – Ganska snyggt, men jag pallar inte lägga ner en arbetsdag på att tjäna ihop pengar till en jävla trench En vinterkappa – Se trenchcoat En svart klänning – tråkigt! Jag använder aldrig klänningar

SKOR
Ett par partysandaletter – sandaletter? wtf is that Ett par svarta och/eller chokladbruna boots – boots är väl sånt man har på månen Ett par ballerinor – faktiskt. som jag använde en gång i gymnasiet. Tror det var en skolavslutning. Tog inte med dessa till lägenheten när jag flyttade Ett par partyskor – Jag festar i mina vanliga sneakers Ett par söta gummistövlar – tänkte faktiskt införskaffa ett par spexiga inför hultsfred2007 Två par gympaskor – 8 par sexiga sneakers jag använder ofta
ACCESSOARER
En mellanstor vardagsväska – militärmönstrad manhattan portage Ett par mörka solglasögon – pilotbrillor Ett par skinnhandskar – hittar du säkert hemma hos nån gammal tant En pashminasjal – suck … En weekendbag – en vadå? En partyhandväska – nej men en liten för krog/klubbbesök vore praktiskt En kuvertväska – tråkigt!

Ebba, ska vi bli bästisar? Våra stilar kommer matcha stenhårt. Folk kommer tro att du blivit lesbisk, eller att du hookat med en transa.

Fuck trender. Trender handlar endast om att få folk att konsumera. Konsumtionshetsarna i modevärlden utser trendpoliser som får folk att köpa mer och mer onödiga jävla skitgrejer som de inte behöver. Vem fan behöver en kuvertväska, egentligen? Att det dessutom är skitfult och opraktiskt får mig bara att ifrågasätta starkare hurvida de som äger kuvertväskor är riktigt friska i huvudet eller inte. Mode som konst är häftigt. Jag respekterar folk som sysslar med konst. Men vad Ebba von Sydow pysslar med är bara ren och skär nedtryckar-stylee. Hon är som en perfekt retuscherad underklädesmodell in your face hela tiden. Give me a break! Och hennes attityd från 40talet kan ju bara gå och begrava sig.

Kommentera

