Drowsy

Ekologiska byxor

Posted in Konsumtion, Politik, Vardag by drowsy on 12 mars 2007

Idag har jag varit hos min kurator. Det gick bra. Vi ska träffas typ ofta och prata om min låga självkänsla som tjej. ”Det yttre verkar ju bra och stabilt, men det inre måste vi jobba på”. Va bra då!

Efter kuratorn åkte jag in till stan med en vän & konsumerade lite, men det känns ändå okej för båda brallorna var gjorda av organisk bomull och säljarna var jättetrevliga och jag fick 10% rabatt. Oh I felt so special. Fan va glad jag är att de börjat sälja eko-kläder som är snygga och inte dyrare än vanliga. Bryr man sig om sånt så finns ju även American Apparel – som säljer kläder i Sverige bland annat via Nelly.se. Sen har vi ju Ekovaruhuset‘s fysiska butik på Österlånggatan i Stockholm. Läste någon notis om att H&M skulle lansera en Organic Cotton-kollektion med eko-kläder som kommer säljas i H&M’s storstadsbutiker. Dessutom verkar de vara peppade på att kirra sina uppförandekoder. Vill du läsa mer om rena kläder kan du göra det här.

Hittade en glädjande produktnyhet på Hemköp också, Löfbergs Lila har tagit fram snabbkaffe som både är ekologiskt och fair trade!

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inanna said, on 14 mars 2007 at 16:05

    Problemet med American Apparel är väl att typ allt är enfärgat och det är ju rätt trist. Eller iaf det jag sett…


Kommentera

