Drowsy

sneakers & cravings for hångel

Posted in Konsumtion, Vardag by drowsy on 24 februari 2007

Granntjejen har fest. Hon är alltid högljudd och kan ha fester på udda tider, typ 11 på morgonen en tisdag. Konstigt nog är hennes pappa den enda som någonsin klagat på att musiken härifrån har varit för hög. Bra koll man har då.

I alla fall. Igår var jag med T i Kista centrum och snabbshoppade. Hittade ett par skitfina Pumaskor på Shooz. Puma First Round L, fast mina är vita. Jag provgick dem fram och tillbaka till videobutiken för att lämna en film som kombon hade lånat, och jag har redan skavsår :/ ”Vill man vara fin så får man lida pin” kan jag nog endast acceptera när det gäller skor. Pratade med en väktare på jobbet inatt om ungdomsmode. Han tycker att det ser förbannat fult och äckligt och vulgärt ut att ha byxorna långt nere. Även fast han står och dissar min klädstil rakt av så känns det inte som om jag bryr mig. Ett av hans argument var att ”det inte är spännande om man redan ser halva rumpan”, men hey! när var det någon som sa att jag ville vara spännande för dig? Han är rätt trevligt sällskap på morgonen även om vi tycker väldigt olika i många frågor.

Nu spelar hon Gnarls Barkley – Crazy. Helt okej. Haha kanske man skulle skruva upp sin egen stero skithögt och spela typ… Raised Fist?

Ska provträna nästa vecka. Köpte en fitnesstidning i veckan och det kändes lite patetiskt att identifiera sig med friska och sunda människor fast jag inte rört på mig mer än att gå hundpromenader på flera månader. Slutade ju åka till stallet för ett tag sen, och det var ännu längre sedan jag verkligen red på riktigt.

Saknar D. Vi har kommit in i nån småtöntig mobba-varandra-som-på-lågstadiet-fas. Ganska roligt, men eftersom det mest har varit kommunikation genom telefon sista dagarna så måste man vara riktigt försiktig för att inte gå över gränsen. Svårt bara att se vart den är när man inte kan läsa av den andres kroppsspråk och mimik. Han var förbi en sväng på jobbet inatt och det slog mig att under en halv sekund så visste jag inte vartifrån jag kände honom, om han var en vanlig kund, en stammis eller någon jag kände på riktigt. Sen blev jag bara glad, när jag kom på vem han är.

Lite sköna bloggar/sidor:
You promised me poems, massa snusk & relationsfunderingar – me like
Liten, söt & arg, kvinnlig dörrvakt på krogen
Miss Keep Your Distance, rätt avslappnad och skön allmänt brudig blogg
Sneaker Freaker, sneakers! har dock inte hunnit kolla igenom så värst
Sneakers n’ stuff, svensk sneakerklassiker

Fan vad sugen jag blev på att hångla när jag läste youpromisedmepoems. När hon beskriver sin förälskelse i en oskuld så märks det att hon är ung. Annars verkar hon rätt mogen, eller så kanske hon bara är väldigt sexuell? Vilket kan vara förvirrande eftersom det inte behöver ha med varandra att göra.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inanna said, on 10 mars 2007 at 7:40

    Har du slutat skriva?

  2. drowsy said, on 11 mars 2007 at 18:38

    Nej jag är bara lat… ;) & trött & oinspirerad

  3. j said, on 05 april 2007 at 8:49

    åh, vilka snygga pumor!


Kommentera

