Drowsy

moi mokulat betyder hej små knattar

Posted in 3 Konst, Media, Vardag by drowsy on 06 februari 2007

Hade en fantastisk kväll igår med många av de jag håller kärast och närmast hjärtat. Jag och två goda vänner åt middag och fikade hemma i mitt kök. Sen började ena vännen spela gitarr och freestyla en låt om min kombo. Den handlade om att hon inte skulle vara ledsen för att hon var blatte (här diskriminerar vi ingen – alla som inte är födda i Sverige/har föräldrar som inte är födda i Sverige är blattar), att hon älskar mumintroll och att hon kom till Sverige i en båt. Haha. Vi skrattade högt och mycket. Jag har ingen aning ifall hon gillar mumintroll. Och jag vet inte om hon kom i nån båt heller. Jag har glömt bort om hon är född i Sverige eller Finland, men jag vet att hon har bott i Finland i alla fall ett par år när hon var liten. Hur som helst, för mig spelar det ingen roll.

Sen började vi jamma Alice in Chains – Nutshell och sjunga tvåstämmigt. Riktigt mysgosigt och roligt. Jag hade en fantastisk kväll.

we chase misprinted lies / we face the path of time / and yet i fight / this battle all alone / no one to cry to / no place to call home
my gift of self is raped / my privacy is raked / and yet i find / repeating in my head / if i can’t be my own / I feel better dead

Sen vart det hundpromenad med D och film. Fixade vegansnacks (hommos, selleri-, morot- och gurksticks). Såg Keeping Mum, och jag gillade den jättemycket. Helmysig film. Sköna karaktärer, annorlunda historia, bra skådespelarinsatser och miljöer samt dramaturgi. Var lite orolig för Rowan Atkinson i en vanlig spelfilm, eftersom det sista jag såg var Rat Race vilken jag inte gillade ett dugg. Men han skötte sig! Det var extra roligt att se filmen eftersom D sa att han tyckte om den. Låg sked i soffan och kände att han började somna bakom mig. Själv låg jag pigg och uppmärksam och skrattade när jag fann någonting roligt.

Vaknade i morse och märkte att han inte var lika alert som han brukar. Låg och drog sig i 40 minuter. Han hade fått migrän på grund av sömnbrist och jag kände mig väldigt skyldig så jag försökte att vara så lite i vägen som möjligt, smet ut i köket och drack vatten. Tack och lov vågade jag säga till honoom att jag kände mig skyldig och han förklarade att det inte alls var mitt fel. Vi somnade rätt sent inatt, men migränen kommer tydligen inte direkt utan byggs upp över tid… Vilket inte direkt gör mig mindre medskyldig, men han är en vuxen människa och har ansvar att säga ifrån om han känner att han behöver sova. Vilket han gör, men tydligen inte tillräckligt. En av många anledningar till att jag tycker om att umgås med honom är att det är så lätt att kommunicera med honom. Rakt och öppet. Bara att säga vad man har på hjärtat och prata om det tillsammans.

Har läst lite bloggar nu på morgonen. Kriminalvårdsbloggen och Ordningsvakt. Intressant med bloggar om ordningsmakten, att få se med deras ögon.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ninis said, on 15 maj 2007 at 16:49

    Kan du inte hitta hela texten.. den va GRYM!


Kommentera

