Drowsy

Operation Hemköp och Eric Prydz

Posted in 3 Konst, Konsumtion by drowsy on 05 februari 2007

Jag är så trött på att bli trist bemött när jag handlar i mataffärer! Jag och en polare har pratat om att de är så himla otrevliga/stressade på Hemköp i den nordvästra förorten till Stockholm där jag bor. Samtidigt diskuterade jag och en kollega vad vi tyckte om kunder som kommer in typ en gång i månaden (max!) och säger ”Vi ses!” när de går. Enda anledningen till att man känner igen dem är för att man jobbat på stället så jävla länge och börjar urskilja även de gråaste av möss. Jag och polaren spann vidare på ämnet konstiga-saker-man/folk-gör-som-kund och kom fram till att det förmodligen är så vi måste bearbeta personalen på Hemköp. Med humor. Och tålamod.

Så var jag på Hemköp idag och skulle handla. Scannade av vilka det var som jobbade för att välja en lämplig kassapersonal att bearbeta. Det slutade med att jag följde efter en tjej som hade jävligt snygga och slappa kläder och var lite rufsig i håret. Blev besviken när jag såg att hon köpte blodpudding, trodde hon skulle vara nån slags flummig vegan. Istället var hon bara flummig.

Men idag hade jag turen/oturen att hamna i en kassa där det satt en skitgullig tjej. Hon var trevlig och söt. Log och fnissade lite åt kunderna, samt hjälpte tålmodigt en medelålders man som hade problem med smuts på sin kortmagnetremsa. Mer sånt! När jag inte orkar pilla på Operation Hemköp så ska jag alltid välja hennes kassa, alternativt syssla med projektet de gånger inte hon jobbar.

Konsumtionsdagbok:
?/? Pressbyrån (busskort) – 600 kr
2/2 Liljevalchs konsthall (posters och vykort) – 249 kr
5/2 Jobbet (mat och godis) – 59 kr
5/2 Stadium (en tröja) – 129 kr
5/2 H&M – 229 kr
5/2 Hemköp (dryck, frukt och grönt) – 160 kr

Sitter och lyssnar igenom Eric Prydz nya singel ‘Proper Education’. Jävligt bra. Han sa nånting i nån intervju om att det här är mer han än vad ‘Call on me’ var. Och det tackar vi hjärtligast för! ‘Call on me’ var i och för sig helt okej som låt, men det som skulle vara en ironisk video blev bara plump och tråkig stureplansshit. Jag välkomnar utvecklingen och drar slutsatsen att snygga människor omöjligen kan göra dåliga saker hela tiden (då slutar dom samtidigt vara attraktiva, nämligen)

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inanna said, on 03 april 2007 at 18:38

    Eric Prydz har en låt som heter ”Nile” som är helt underbar. Han kallade sig för Pryda när han gjorde den. Den slår allt han har gjort i övrigt. *tipsar*


Kommentera

