Drowsy

god morgon min sjuka dygnsrytm

Posted in Bitterhet/Ångest, Konsumtion, Vardag by drowsy on 31 januari 2007

godmorgon.jpg
Godmorgon solstråle!

Vaknade lite innan klockan 5 idag. Men vi börjar från början..
I söndags somnade jag vid typ 1.30, vaknade lite innan 6. Morgongosade. Gick hem. Somnade om. Gick upp igen vid 10.30 ungefär. Satt och ritade hela dagen. Solade med L på kvällen. Skönt, men jag blir alltid så paranoid – tror att någon ska bryta upp dörren eller att brandalarmet ska gå utan att jag märker (för jag lyssnar alltid på musik när jag solar). Blev lite brun faktiskt. Tror dock inte att det var så bra att sola med förkylning i kroppen(?). Åt middag med L, planerade lite för vår londonresa i vår. Fan va svårt det ska vara att få våra scheman att gå ihop då! Sen va vi helt trötta. Hon åkte hem och jag däckade nästan direkt när hon gått.

Vaknade klockan 6 på morgonen igår också. Men jag somnade om. Förmådde mig inte att gå upp ur sängen, annat än för att äta mackor och dricka juice. Minns att jag vaknade vid 16. Pratade med en kompis som undrade om jag ville käka middag och dricka några öl, men jag pallade inte. Gick upp först vid 20.30. Tog en långpromenad. Kom hem och tog en dusch (man svettas rätt illa när man ligger sjuk i sängen en hel dag). Käkade lite, pratade med min kombo om allt möjligt. Hon verkar lycklig, eller på väg att bli. Blev så glad av att höra det. Jag är också rätt lycklig. Lugn och glad och nöjd.

Jag ska jobba extra idag, så det vore jävligt dumt att gå och lägga mig igen. Har precis gjort kaffe. Timmarna mellan 8 och 13 är jobbigast att vara vaken om man går upp tidigt. Jag är sällan vaken då. Och jag gillade dom inte när jag gick i skolan heller.

Min dygnsrytm är underlig. Jag vet inte vad jag ska göra med den. Jag hoppas verkligen att jag är lite förkyld, annars blir jag fan orolig. Nån gång borde jag ju kunna bli normal. Att jag försov mig ibland till kl 16 när jag gick i skolan var ju underligt, men då var jag ju ung och deprimerad för det mesta. Men att jag kunde försova mig även de lektioner jag gillade, eller de lektioner som var jävligt viktiga att jag gick på… Kanske sover jag så mycket för att jag inte har något att göra de timmarna som alla andra är på jobbet/skolan. Att vara ensam på natten är ju inga problem. Det är mysigt och lungt. Slutsats. När jag gick i skolan sov jag så mycket för att jag mådde dåligt. Nu sover jag på konstiga tider dels på grund av mitt jobb, dels på grund av att jag gillar att vara vaken på natten och dels för att jag inte kan hitta på något att göra morgon- & förmiddagstimmar.

Konsumtionsdagbok
29/1 – Mat 153,50 kr

Blev lagom glad över att när man ätnligen gått med i facket & akassan (jag vet, helt sjukt att jag väntat med akassan så länge. Jag har ju till och med hunnit blivit uppsagd sedan jag började jobba. Men det ordnade ju sig ändå) så ligger medlemsavgiften på 615 kronor. Shit. Men wtf.

Kommentera

