Drowsy

konsumtionsdagbok

Posted in Konsumtion by drowsy on 27 januari 2007

Idag har jag handlat mer saker. Nödvändiga saker, och några som jag förmodligen hade klarat mig utan. Eller vadå, jag skulle kunna överleva även om jag bodde i en källare utan möbler eller ljus – men det hade inte varit lika roligt. Och roligt måste man ju också ha.

Först var det Mio. Mio är dyrt. Jag skulle kolla om de hade några mattor som var fina – men de hade bara halvfina mattor som kotade alldeles för mycket. Jag vill inte dela upp betalningen. Crash and burn är min filosofi när det känner att betala för saker man vill äga. Vill inte sitta och pröjsa nån fjuttsumma varje månad i ett år och dessutom punga ut med en upplöggningsavgift på 300 spänn. Nej tack. Så jag köpte fyra stycken söta värmeljuslyktor. En grön, en gul, en rosa och en lila.

Sen tog vi svängen för vi Jysk och Rusta. Jag och mamma skrattade gått åt Rustas husdjurskläder – en prinsess/brudklänning för katter/små hundar! Vi skrattade så vi kved. Det är fint att man delar samma humor som sin mor.

Handlade skrivbord, matta, sängkläder och lite annat skräp på Ikea. Eller vad säger jag, faktiskt inget skräp alls. Bara fina och bra saker jag tycker om.

27/1 – Mio 117 :-
27/1 – Ikea 1500 :- (Jag hade presentcheck på 500 kr eftersom jag köpte säng/garderob för över 5000 kr förra året :-))

Nu ska jag sminka mig skitsnabbt och sen dricka öl med min bror och hans polare.

Kvällens konsumtion
27/1 – Mosebacke (inträde, garderob, dricka) 330 :-
27/1 – Sjuelva (fyllecigg) 40 :-

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ida said, on 29 januari 2007 at 11:33

    jag har svårt att sätta shop-stopp. sitter i paris med en massa konsumptionsmöjligheter framför mig men liten budget. det känns ganska tungt.

    hur mår du gums?


Kommentera

