Drowsy

festa shoppa supa konsumera?

Posted in Konsumtion, Vardag by drowsy on 26 januari 2007

Jag har bestämt att jag ska logga vad jag gör av mina pengar, dvs spara alla kvitton. D sa att han under tiden han tävlingstränade förde dagbok över allt han stoppade i sig – om det var något han skulle skämmas för mycket över att skriva ner struntade han helt enkelt i att äta det. Vilken självdiciplin. Undrar hur länge jag pallar skriva ner och reflektera över vad som händer med mina tillgångar.

Sedan jag fick lön har jag (det är svårt att skriva med lillfingret, pga att jag hller en pinnglass  mellan tummen och pekfingret) bara spenderat pengar på mat, eller i alla fall i mataffärer. Hittade första tolv avsnitten av Mäklarna på dvd som jag var tvungen att köpa. Lätt en av de bästa svenska dramaproduktionerna på 2000talet. Den bittra Kaj och den lätt naiva kleptomanen Wilma, är ett sånt fantastiskt par!

Anyhow:
25/1 – Jobbet (Energidryck, Keso, Choklad, Pucko, Mjölk) 56 :-
26/1 – Jobbet (Mjölk, Pepsi, Gräddfil, Choklad, Ost, Bröd, Chips, Dipmix, Snus) 150 :-
26/1 – Willys (Mat, hygien- och hushållsartiklar) 941 :-

Ikväll blir det nog bara ta det lungt. Glo på teve och äta godis. Kvällens tv-utbud av intresse består av: 3an kl 19.00 Från koja till slott, 5an kl 21.00 och 22.00 CSI, 3an kl 21.35 Hollywood Homicide, 4an kl 21.30 Hjälp! (Sissela kyle, Roberts Gustavsson och Stina Ekblad), MTV kl 22.30 Chapelle’s Show, 2an kl 23.15 Världens modernaste land,   4an kl 0:30 Walk on the moon (Romantiskt drama – förmodligen precis vad jag behöver?).
Oj – vad mycket som krockar. Men zapping finns det tid för också! 

Kommentera

