Drowsy

what’s profund

Posted in Vardag by drowsy on 19 januari 2007

 Det har hänt massor sedan jag skrev sist. Har träffat en ny vän som jag umgåtts med större delen av veckan. Med honom hittar man lätt tusen intressanta och viktiga saker att prata om. Typ varför så få män tar ut sin del av föräldrarledigheten, han trodde det berodde på att män i allmänhet inbillar sig att de är så viktiga nyckelpersoner på arbetsplatsen att de inte går att bytas ut – vilket i sin tur betyder att han inte anser att den andra föräldern har ett lika viktigt arbete som han. Vi pratar relationer, reaktioner, erfarenheter av utanförskap, kontrollbehov, människors beteenden och brist på bättre vetande (vi båda jobbar inom yrken där man träffar mycket folk som inte riktigt kan hålla sig på rätt sida av gränsen för vad som är okej beteende). Vi pratar om allt. Jag tror definitivt att everything happens for a reason och jag är jättetacksam över att vi har träffats. Alla relationer ger en ny chans till utveckling. Inklusive relationen man har till sig själv. Igår promenerade vi i över två timmar, så när jag kom hem var klockan över tolv.

Sen har jag umgåtts med mina vänner. Åkt ut till brorsan och hans unge och promenerat i skogen med deras hund. Frisk luft is teh shit.Det finns människor som genom någon form av energi och kärlek får mig att vilja tänja på mina gränser. De som får mig att vilja bli bättre, att utvecklas radikalt. Och det är dessa människor som är mina vänner.Har läst Hetero av Sandra Dahlén. Riktigt bra sexualupplysningsbok. Sen håller jag på med Göteborgskravallerna och processerna av Erik Wijk. De böcker jag köpte för några veckor sen har jag inte ens börjat med, typiskt en samlare som mig. Hamstrar i bokhyllan inför litteratursvält!

Har tvättid nu. Duktigt av mig att inte vänta in i det sista, så man får gå omkring med sina gamla stringtrosor från högstadiet i brist på bättre alternativ. För några månader sen pallade jag inte tvätta oftare än typ varannan månad, vilket resulterade i att jag fick köpa nya underkläder. Dock håller inte riktigt min januaribudget för sånna lyxiga utsvävelser. Det var nån karaktär i nån sitcom som hade en tshirt och ett par kalsonger för varje dag på året, så slapp han tvätta så ofta – fatta vilken stank från tvättkorgen! Men när jag blir rik ska jag köra hiphopstilen med rättvisemärkta vita tshirts av ekologisk bomull, en ny tisha varje dag! Egentligen är det inte så tråkigt att tvätta, det är tråkigare att plåga sig med tanken av att man snart är tvungen.Ska försöka rita mellan turerna ner till tvättstugan. Har kört fast lite, men jag får väl think outside the box och komma på något helt spektakulärt fantastiskt att skicka till dom där bittra konstskolorna.Ikväll blir det reggae och nedsupning av fröken soon-to-be-a-student. Dessutom har jag blivit brunett. Det var meningen att det skulle bli rött, men det fattade inte kombinationen mitt hår och hårfärgen. What the fuck i don’t have the energy to give a shit.

Dags att kasta in tvätten i tumlaren!
Kärlek & respekt!

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ninis said, on 22 januari 2007 at 11:26

    and why did I not know about this?


Kommentera

