Drowsy

tempusfel

Posted in Vardag by drowsy on 09 januari 2007

Vaknar vid 11 ungefär av att brorsan ringer och säger att han och hans familj skulle plocka mig vid tunnelbanan 12.40, så jag snoozar till 11.50 och hoppar sedan in i duschen. Försöker få tankarna om att jag är en blek och glåmig tjugoåring, som fortfarande har kvar sina tonårsfinnar, att försvinna T uttryckte det där med finnar helt klockrent hallå vi har lämnat puberteten nu och e fan halvvägs på väg till klimakteriet, sånt här ska inte förekomma… Jag kan inte annat än att hålla med. Förmodligen har det något med kosten att göra, men jag orkar inte gräva mer i det just nu. Hängde i alla fall hos brorsan ett tag men det va rätt segt. Skrev ut lite ansökningshandlingar om medlemskap i facket och a-kassan. Känns som om det vore en bra grej. Fick till och med ett kuvert med frimärke av brorsan så att jag ska posta det där så snart som möjligt.

Kreativiteten just nu stavas rätt mycket p r e s t a t i o n s å n g e s t. Jag stickar på min halsduk, som förmodligen inte kommer bli klar föränn till sommaren. Men den kommer att bli riktigt fin och stor.

Tanken slår mig, varför skriver jag i presens hela tiden?

Var lite bitter idag, jag önskar att jag fick vara med och skriva i hatbloggen. Istället avreagerade jag mig genom att se sur ut på tunnelbanan, vilket bara fick mig att må sämre och känna mig fulare. Ann kom över och vi ritade. Sen slukades jag av Grey’s Anatomy och åt quorn-lasagne.

Tanken slår mig, jag kan fan inte använda samma tempus en hel text!

Kommentera

