Drowsy

dygnsrytm & porrliberalism

Posted in Vardag by drowsy on 06 januari 2007

gammalt inlägg från från 20/11/06
man kanske skulle starta nån slags blogg som kretsar kring min dygnrytm, den är lite underlig. idag vaknade jag lite innan 5 på morgonen. låg och vred mig lite i soffan och zappade mellan kanalerna – tvshop, ring&vinn-program och nyheter.
TvShop’s skönhetsprodukter presenteras allting som någon slags självklarthet för kvinnor och inte lika självklart för män, utan som något slags steg mot att bli en modern och jämställd man, någonting man kan välja till om man har tid över. Tyvärr är tvshop väldigt skickliga i att få dessa hårborttagnings- kroppsfoundations-, tränings-, kost-, antiacneprodukter att framstå som något man verkligen måste ha, utan dem är man inkomplett. Speciellt som kvinna. Äntligen är man räddad, om man slipper sina finnar. Jag tror mer på balanserad kost och träning, än på kemikalier. Har ni tänkt på att folk som tränar (men lämnar anabola steroider åt desperata tävlingsmänniskor) oftast inte har några finnar?

Ska fortsätta läsa lite i en bok jag lånat av Sanna, ”Veganerna – en bok om dom som stör”. Får se när jag slocknar igen. Ska jobba inatt. Planeringen av min dysngrytm ger lite ångest, man vill väl nånstans vara normal och ha en normal dygnsrytm?

Vegan Runners är ett lite peppande fenomen. Vältränade, välmående veganer som springer fort :-)

Igår var det jättemycket folk i lägenheten. Fyllde hela köket när vi skulle äta mat. Mamma hade lagat jättegod vegetarisk mat, som lätt kunde göras vegansk (om man inte åt auberginen med smält ost eller keson) för den som ville. Alla tyckte den var fantastiskt god, alla nio runt bordet.

Äntligen har jag fått upp min garderob också, men nu vet jag inte var jag ska göra av Ninis bokhylla, och alla grejer som va i den.
Vill få upp något slags skrivbord också.

gammalt inlägg från 23/11/06
igår hälsade jag på en kompis som bor i vårberg. vi var på vårdcentralen där han fick konstaterat att han hade bronkit igen, stackarn. det verkar bara som att det är ickerökare i min umgängeskrets som råkar på det. vi andra får väl kol istället, haha. sen gick vi i skärholmen centrum och åt kebab.

skulle till stallet på ekerö efteråt och fick den otroliga snilleblixten att ta färgan över ekeröleden. det tog 2 timmar, alltså en halvtimme mer än det hade varit att åka tunnelbana & buss runt hela stan. men jag fick en ganska fin bild av sovande båtar när jag vandrade igenom slagsta marina nästan helt ensam.

läser en bok om en call girl i London. den är faktiskt väldigt välskriven och rolig. texten flyter på väl. Jag gillar inte riktigt prostitution (pga dåliga erfarenheter där prostituerade farit väldigt illa) men har inget emot sexuell promiskuositet så länge det sker på lika villkor. Bruden i boken verkar vara rätt nöjd, men det skulle lika gärna kunna vara ett PR-trick. Men hur blåser vindarna egentligen, är inte folk rätt hor-&porrliberala nuförtiden?

minns kakans klagomål om porrliberaler på gula villan lite tidigare i höstas, haha. att man är tjejer och feminister betyder inte att man tvunget måste ha nånting gemensamt för det.

Kommentera

